23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Aldi går til angreb i den danske discountkamp

Efter år med dyk og underskud er Aldi ny klar med et nyt butikskoncept her i landet.

Dette betyder, at en lang række butikker nu skal moderniseres, og også, at der vil komme flere nye butikker til. Det skriver Jyllands-Posten.

Det var helt tilbage i 1977, at den første Aldi åbnede i Danmark, og dermed var Aldi den første aktør inden for discount til danskerne.

I perioden fra 2008 til 2012 er antallet af kædens butikker dog faldet til 235 fra de oprindelige 249, mens konkurrenterne, norske Rema 1000 og tyske Lidl, i samme periode har udvidet.

Aldi er klar over, at der er en del butikker, der er forældede, og det skal der nu laves om på med det nye koncept.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|